Itt vagy épp:
< Vissza

Kampány

Marketing kampánynak nevezzük a teljes folyamatot, amikor kitűzünk egy célt, amit el szeretnénk érni, meghatározzuk rá a büdzsét és összerakunk egy folyamatot, amivel ezt véghez szeretnénk vinni.

Konverzió

Amikor valaki végrehajtja a marketingesek által kitűzött célt (rákattint a hirdetésre, feliratkozik hírlevélre, kapcsolatba lép a céggel vagy vásárol), akkor ő “konvertál”. Tehát egy konverzió lehet egy új érdeklődő vagy új ügyfél / vásárló is, attól függően, hogy mi volt a kampány célja. Minél többen hajtják végre tehát ezt a tevékenységet, annál magasabb a konverziós arány (ez a mérőszám, amivel a marketing kampányok sikerét mérik). Pl. ha a marketing kampány célja új látogatók szerzése az oldalra, akkor ha 100 emberből 10 rákattint a Google Adwords hirdetésre, az egy 10%-os konverziós aránynak felel meg.

Big Data:

Nagy mennyiségű adat, általában különböző forrásokból összegyűjtve, amit később csoportosítanak, rendszereznek és ezután elemzéseket állítanak elő belőle, hogy jobban megértsék a folyamatokat, felhasználói viselkedést, vásárlási indítékot, stb.

Content Is King:

Arra a koncepcióra referálnak így, miszerint az online marketingben minőségi tartalom előállításával és terjesztésével lehet jól új ügyfeleket szerezni, valamint fenntartani a célközönség érdeklődését.

Customer Journey

Az ügyfél által bejárt út, az a folyamat, amin az ügyfélnek végig kell mennie a vásárlásig/ügyféllé válásig. A cégek, akik alkalmazzák, megpróbálnak minél pontosabb “térképet” készíteni, hogy jobban megértsék az ügyfeleiket és ezáltal optimalizálhassák a folyamatokat. Pl. az ügyfél látja hirdetést, rákattint, végiggörget a landing oldalon, rákattint egy kapcsolatteremtő gombra, majd eljut a fizetés oldalra, megadja az adatait, opcionálisan kiválaszt kiegészítő szolgáltatásokat, majd fizet.

Customer Lifecycle

Hasonlít az előzőre, de ez a vásárló/ügyfél teljes “életciklusára” vonatkozik, ami a céggel kapcsolatos. Az egész folyamatra értjük, ami lépésenként leírja, hogy mi történik a vásárlás előtt, közben és után. Pl. az ügyfél vásárol egy terméket, majd két évig garanciát élvez, ezalatt újabb személyre szabott ajánlatokat kap, előfizet egy havidíjas szolgáltatásra, majd újabb, kiegészítő terméket vásárol az előző termékéhez. 

Customer Retention

A vásárlók / ügyfelek megtartását jelenti. Ez egy egyszerűen kiszámolható mutatóra vonatkozik, amit “retention rate”-nek hívnak. A céged ügyfélmegtartási arányát kiszámolhatod egy hónapra vagy egy évre, ha az időszak végén megmaradt ügyfeleid számából kivonod az új ügyfelek számát, majd az eredményt elosztod az időszak elején kiinduló ügyfelek számával. Ezzel egy 0 és 1 közé eső számot kapsz, ha még megszorzod százzal az eredményt, akkor megkapod hány százalékát tudtad megtartani az ügyfeleidnek.

Buyer Persona

Az álom ügyfeled tulajdonságai: próbáld meg elképzelni és leírni, hogy milyen a számodra tökéletes ügyfél / vásárló. Ha sikerült kitalálni a tulajdonságait, akkor ennek az információnak a birtokában testreszabhatod a marketinged, a cég arculatát, stb., hogy a számodra legmegfelelőbb vásárlókat tudd bevonzani velük.

Growth Hacking

Ügyes marketing fogásokat illetnek ezzel a címkével. Főleg startupoknál próbálják alkalmazni a gyors növekedés érdekében, de persze más induló és meglévő cégek esetében is próbálkoznak vele. Amikor kitalálják valamiről, hogy az majd growth hacking lesz, az még nem biztos, hogy tényleg az lesz, ez inkább utólag derül ki egy marketing kampányról, hogy tényleg olyan jól sikerült-e. Az igazi growth hacking-ek lényege, hogy ingyen vagy aránylag olcsón a meglévő eszközöket bevetve erőteljes növekedést érnek el a látogatók / vásárlók / ügyfelek számában. Ilyen volt pl. a Dropbox indulásakor az, hogy a cég 5 ismerős meghívására ösztönzött, cserébe egy kis plusz tárhelyért. Ezzel a kampánnyal robbanásszerűen nőtt a felhasználók száma, így vált a legnépszerűbb fájlmegosztóvá.

Startup

Egy induló fázisban lévő projekt / vállalkozás, aminek a célja egy üzleti modell hatékony, gyors validálása, általában befektetők bevonásával. Nem minden induló vállalkozás startup: egy startup pár emberrel indul (van egy szakember, egy cégvezető és egy marketinges), de gyors növekedéssel szeretnék fejleszteni, “fel skálázni” a vállalkozást a lehetőleg minél nagyobbra, rögtön nagy (általában globális) piacban gondolkoznak. Elég sok buktatója van egy ilyen folyamatnak, így az ilyen vállalkozások nagy része becsődöl, de amelyiknek sikerül leküzdenie az akadályokat, azokból néhány hónap alatt hatalmas siker lehet. A legsikeresebb startupokat unikornisnak hívják, ezek a privát tulajdonban lévő 1 milliárd dollárt elérő értékű startupok.

Retargeting

Azok a korábbi látogatók / ügyfelek (újra) megcélzása marketinggel, akik már korábban kapcsolatba kerültek a céggel. Ha pl. valaki járt már a weboldalon, később hirdetésekkel célozhatjuk a keresőben vagy olyan oldalakon, ahol hirdetéseket adnak el az oldalsávban.

Clickbait

Olyan mesterkélt főcímek, képek, amik nagyon felcsigázzák az emberek kíváncsiságát és ráveszik őket arra, hogy kattintsanak. Általában valami rejtélyes, izgalmas dolgot ígérnek, de aztán többnyire nem tesznek eleget az elvárásoknak.

Freemium

Egy manapság elég gyakori értékesítési stratégia. A lényege, hogy ingyen ad egy terméket/szolgáltatást, hogy felkeltse az érdeklődést a termék iránt. A termék bizonyos részei/funkciói pedig csak egy prémium verzióban elérhetőek, amiért pedig már nyilván fizetnünk kell. Ilyen az online eszközök nagyrésze, pl. a Mailchimp szolgáltatása és a legtöbb telefonos alkalmazás is ilyen modellel működik (egy hétköznapi példa a DuoLingo).

Low Hanging Fruit

Magyarul “alacsonyan függő gyümölcs”, azaz könnyen elérhető, megkapható dolgok. Pl. Facebookon bizonyos csoportokban ingyen hirdetés / önreklám (ahol engedélyezett).

Quick Win

Egy gyorsan végrehajtható, kevés erőforrást igénylő dolog, ami a befektetett energiához képest nagy hatással lehet az üzletre. Ha gyors eredményre van szükség, érdemes az ilyeneket felkutatni, mert ezekkel könnyű lehet egy kis lendületet nyerni, mielőtt még nagyobb fába vágod a fejszéd.

Live streaming

Élő közvetítés… ma már nem csak a TV tud ilyet, hanem bárki egy internet kapcsolattal és egy okostelefonnal. A legnépszerűbb platformok a Facebook live, Instagram live sztori és Youtube live. Egy ilyen élő bejelentkezés során közelebb lehet kerülni a célközönséghez és segít a közösség építésben, amivel elkötelezett ügyfeleket lehet szerezni.

Influencer, micro-influencer

Az influenszerek azok, akik valamilyen közösségi média felületen felépítettek egy jelentős követő tábort, amin folyamatosan kommunikálnak a “rajongóikkal”. A manapság elterjedt influenszer marketing lényege, hogy a cégek megkeresik azokat az influenszereket, akiknek a közönsége egyezhet a cég célközönségével, és megkérikőket, hogy mutassák be / használják a terméküket, ezzel ösztönözve a vásárlást és terjesztve a termék hírét. A micro influenszerek célközönsége jóval kisebb, de az ilyen szűkebb közösség általában még homogénebb és ezáltal az ilyen specifikus közösségben nagyobb lehet a vásárlók aránya, mint a nagyobb, “felhígult” közönséggel rendelkezők esetében.

User-Generated Content (UGC)

Bármi amit a felhasználók készítenek és töltenek fel egy platformra. Ilyenek a kommentek, fotók, videók, amiket nem a cég vagy a cég megbízottjai, hanem ügyfelek, vásárlók, érdeklődők töltenek fel.